DUCKY DONS

natuurlijk

UITDAGING

Regelmatig wordt dekbedden- en kussenfabrikant Ducky Dons vanuit de media geconfronteerd met fanatieke dierenrechtenorganisaties die wilen aantonen dat achter de dons-industrie een wereld van mishandeling en gruwelijkheden schuilgaat. En dat terwijl dit oer-Hollandse bedrijf zich juist hard maakt voor het dierenwelzijn door de herkomst van hun dons van begin tot eind te controleren. En ondertussen hebben ze ook nog eens hun hele productieproces duurzaam en circulair ingericht. Ze wisten alleen niet goed hoe ze dat het beste met de buitenwereld konden delen.

OPLOSSING

Superlab nam alle communicatie van het bedrijf kritisch onder de loep. We herschreven de website, nieuwe blogs, folders, een prachtig tijdschrift en een beeldcampagne waarin niet alleen het comfort en de kwaliteit van de producten van Ducky Dons naar voren kwam, maar juist ook de manier waarop het product tot stand komt. Ook maakten we voor de verkopers en winkeliers diverse materialen die ze helpt het mooie verhaal achter Ducky Dons goed te vertellen aan hun klanten. De focus van alle communicatie werd gelegd op alle initiatieven van het bedrijf om een goed en eerlijk product te vervaardigen met respect voor mens én dier. Op die manier kan Ducky Dons vol trots hun dekbedden en kussens op de markt blijven brengen.

UITDAGING

Regelmatig wordt dekbedden- en kussenfabrikant Ducky Dons vanuit de media geconfronteerd met fanatieke dierenrechtenorganisaties die wilen aantonen dat achter de dons-industrie een wereld van mishandeling en gruwelijkheden schuilgaat. En dat terwijl dit oer-Hollandse bedrijf zich juist hard maakt voor het dierenwelzijn door de herkomst van hun dons van begin tot eind te controleren. En ondertussen hebben ze ook nog eens hun hele productieproces duurzaam en circulair ingericht. Ze wisten alleen niet goed hoe ze dat het beste met de buitenwereld konden delen.

OPLOSSING

Superlab nam alle communicatie van het bedrijf kritisch onder de loep. We herschreven de website, nieuwe blogs, folders, een prachtig tijdschrift en een beeldcampagne waarin niet alleen het comfort en de kwaliteit van de producten van Ducky Dons naar voren kwam, maar juist ook de manier waarop het product tot stand komt. Ook maakten we voor de verkopers en winkeliers diverse materialen die ze helpt het mooie verhaal achter Ducky Dons goed te vertellen aan hun klanten. De focus van alle communicatie werd gelegd op alle initiatieven van het bedrijf om een goed en eerlijk product te vervaardigen met respect voor mens én dier. Op die manier kan Ducky Dons vol trots hun dekbedden en kussens op de markt blijven brengen.