BAKKER VAN MAANEN

Geïnspireerd door oude meesters

UITDAGING

Soms heb je een product, dat zo mooi is dat je er eigenlijk een spot op moet zetten. Ook als dat product eigenlijk heel alledaags is. Zoals brood. Bakker Van Maanen is trots op zijn Duinenbrood. Echt ambachtelijk gebakken met natuurlijke volkoren ingrediënten. Dat gevoel van trots en ambacht wilden ze communiceren met kun klanten.

OPLOSSING

Een mooi stuk brood is bijna kunst. Niet voor niets hebben diverse oude meesters in de 16e en 17e eeuw brood vaak als onderdeel gekozen voor hun stillevens. In onze campagne fotografeerden wij het Duinenbrood van Van Maanen op een manier die sterk deed denken aan een echte Johannes Vermeer, Pieter Claesz of Jan Steen. Met de slogan: ‘Een originele Van Maanen’ laat deze bakker zien dat hij met trots zijn ‘handtekening’ onder dit heerlijke brood zet.
 

UITDAGING

Autoriteit Consument en Markt is een onderdeel van het ministerie van Economische Zaken dat opkomt voor de bescherming van de burger als consument. In dit kader wilden zij mensen bewust maken van het contract met hun energieleverancier en zorgverzekeraar en de (bespaar)mogelijkheden die het biedt om hier eens kritisch naar te kijken.

OPLOSSING

Een campagne vol eigenwijze beelden werd losgelaten op diverse online kanalen. Zo daagden we het publiek uit hun polis of contract eens onder de loep te nemen.